نابرابری های سلامتی
نوشته شده توسط : Mihayloo

توجه: تعداد مرگ های موقت براساس داده های گواهی فوت دریافت شده و کدگذاری شده توسط مرکز ملی آمار بهداشت از تاریخ 4 ژانویه 2023 است. تعداد مرگ ها به تأخیر می افتد و ممکن است با سایر منابع منتشر شده متفاوت باشد (به یادداشت های فنی مراجعه کنید). شمارش هر چهارشنبه تا ساعت 5 بعد از ظهر به روز می شود. اطلاعات اضافی در صورت موجود به این سایت اضافه می شود.

لیست موضوعات

تعداد موقت مرگ و میر Coronavirus 2019 (COVID-19) بر اساس جریان فعلی داده های مرگ و میر در سیستم ملی آمار حیاتی است. تعداد موقت ملی شامل مرگ و میر در 50 ایالت و ولسوالی کلمبیا است که از تاریخ مشخص شده دریافت و کدگذاری شده اند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که می تواند چندین هفته طول بکشد تا سوابق مرگ به مرکز ملی آمار بهداشت (NCHS) ، پردازش ، کدگذاری شده و جدول بندی شده ارسال شود. بنابراین ، داده های نشان داده شده در این صفحه ممکن است ناقص باشد ، و احتمالاً شامل تمام مرگ و میرهایی که در یک بازه زمانی معین رخ داده است ، به ویژه برای دوره های زمانی اخیر. شمارش مرگ برای هفته های اولیه به طور مداوم تجدید نظر می شود و ممکن است با دریافت داده های گواهی مرگ جدید و به روز شده توسط NCHS از ایالت ها افزایش یا کاهش یابد. شمارش مرگ COVID-19 نشان داده شده در اینجا ممکن است با سایر منابع منتشر شده متفاوت باشد ، زیرا داده ها در حال حاضر به طور متوسط 1-2 هفته عقب مانده اند.

نژاد و منشأ اسپانیایی

ارقام و جداول ارائه شده در این صفحه حاوی شاخص های زیر است که می تواند برای نشان دادن تفاوت های احتمالی در بار مرگ و میر ناشی از COVID-19 با توجه به نژاد و منشأ اسپانیایی استفاده شود:

  • تعداد مرگ و میر Covid-19: تعداد مرگ و میر ناشی از COVID-19 برای هر مسابقه و گروه مبدا اسپانیایی گزارش شده است
  • توزیع مرگ و میر COVID-19 (٪): مرگ و میر برای هر گروه به عنوان درصد از کل مرگ و میر COVID-19 گزارش شده است
  • توزیع بدون وزنی جمعیت (٪): جمعیت هر گروه به عنوان درصد از کل جمعیت
  • توزیع وزنی جمعیت (٪): (فقط در جدول 1 نشان داده شده است) جمعیت هر گروه به عنوان درصد کل جمعیت پس از حساب کردن چگونگی توزیع جمعیت و منشاء اسپانیایی در رابطه با مناطق جغرافیایی تحت تأثیر COVID-19. برای اطلاعات بیشتر به بخش یادداشت ها مراجعه کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تعاریف مربوط به دسته بندی های نژاد و مبدا اسپانیایی ، روش های محاسبه توزیع جمعیت و برای تنظیم درصد توزیع بر اساس سن ، به بخش های یادداشت ها در زیر نمودارهای تعاملی مراجعه کنید.

برای بارگیری داده ها ، برای بارگیری اینجا را کلیک کنید.

تعداد مرگ و میر COVID-19 ، توزیع مرگ و میر COVID-19 و توزیع بدون وزنی جمعیت نیز در مجموعه ای از نمودارهای تعاملی نمایش داده می شود.

توجه: سلولهای داده خالی تعداد 1-9 را نشان می دهند که مطابق با استانداردهای محرمانه بودن NCHS سرکوب شده اند. تعداد و درصد مرگ و میرهای گزارش شده در این جدول نشان دهنده تمام مرگ و میرهای دریافت شده و کدگذاری شده از تاریخ تجزیه و تحلیل است و ممکن است نشان دهنده تمام مرگ و میرهایی باشد که در آن دوره رخ داده است. تعداد مرگ و میر رخ داده قبل یا بعد از دوره گزارش در جدول گنجانده نشده است. داده ها در دوره های اخیر به دلیل تأخیر در زمان وقوع مرگ و زمان اتمام گواهی مرگ ، ناقص هستند ، به NCHS ارسال شده و برای اهداف گزارش پردازش می شوند. این تأخیر بسته به صلاحیت و علت مرگ می تواند از 1 هفته تا 8 هفته یا بیشتر باشد. تعداد مرگ ایالات متحده شامل 50 ایالت ، به علاوه منطقه کلمبیا و شهر نیویورک است. تخمین های ایالت نیویورک شهر نیویورک را مستثنی می کند. تمام مرگ و میرهای مربوط به COVID-19 به عنوان تأیید شده یا فرض شده COVID-19 تعریف شده است و به کد ICD-10 U07. 1 کدگذاری می شود. درصد جمعیت بدون وزنه و وزنی براساس برآورد جمعیت تک مسابقه ای از دفتر سرشماری ایالات متحده ، برای سال 2020 (موجود از: https://wonder. cdc. gov/single-race-population. html) است. درصد جمعیت وزنی با ضرب شمارش جمعیت در سطح شهرستان به شمارش مرگ و میر COVID-19 برای هر ایالت ، خلاصه ای از سطح کشور و سپس تخمین درصد جمعیت در هر گروه نژادی و قومی محاسبه می شود. بنابراین این توزیع جمعیت وزنی با دقت بیشتری مکانهای جغرافیایی را که شیوع Covid-19 در آن اتفاق می افتد منعکس می کند. دسته بندی های نژاد و منشأ اسپانیایی براساس استانداردهای اصلاح شده در دفتر مدیریت و بودجه 1997 (OMB) برای جمع آوری و گزارش نژاد است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طبقه بندی منشأ نژاد و اسپانیایی ، به بخش یادداشت ها در زیر مراجعه کنید.

[1] شامل افرادی است که در هر یک از مردمان اصلی آمریکای شمالی و جنوبی منشأ دارند.

[2] شامل شخصی است که در هر یک از مردمان اصلی خاور دور ، آسیای جنوب شرقی یا شبه قاره هند وجود دارد.

نژاد و منشأ اسپانیایی و سن

نمودارهای تعاملی حاوی شاخص های اضافی زیر برای نشان دادن تفاوت های احتمالی در بار مرگ و میر ناشی از COVID-19 توسط نژاد و منشأ اسپانیایی و سن است:

  • شکل 2 تفاوت بین درصد مرگ و میر ناشی از کووید-19 و درصد جمعیتی را نشان می دهد که توسط هر نژاد و گروه اصلی اسپانیایی، تنظیم نشده و با سن تنظیم شده است. این نمودار نشان می‌دهد که آیا گروه‌های نژاد خاص یا اسپانیایی تبار سهم بالاتر یا پایین‌تری از مرگ و میر ناشی از کووید-19 را در مقایسه با نحوه توزیع این گروه‌ها در بین جمعیت با توجه به تفاوت‌های سنی در بین گروه‌ها نشان می‌دهند.
  • شکل‌های 3a و 3b تفاوت‌های سنی خاص را بین درصد مرگ و میر ناشی از کووید-19 و درصد جمعیت بدون وزن نشان‌دهنده هر نژاد و گروه اسپانیایی تبار نشان می‌دهند. این نمودارها نشان می‌دهند که آیا گروه‌های نژادی یا اسپانیایی تبار، سهم بالاتر یا کمتری از مرگ و میر ناشی از کووید-19 را در مقایسه با نحوه توزیع این گروه‌ها در بین جمعیت، هم در بین گروه‌های سنی، نشان می‌دهند.
    • شکل 3a محور افقی را بر اساس نژاد و منشاء اسپانیایی گروه بندی می کند تا تفاوت های سنی را در هر نژاد و گروه منشاء اسپانیایی نشان دهد.
    • شکل 3b محور افقی را بر اساس سن گروه بندی می کند تا تفاوت ها را بر اساس نژاد و منشاء اسپانیایی در هر گروه سنی نشان دهد.

    برای اطلاعات بیشتر در مورد روش‌های محاسبه توزیع جمعیت، و برای تنظیم درصد توزیع بر اساس سن، به بخش یادداشت‌ها در زیر نمودارهای تعاملی مراجعه کنید.

    برای برآوردهای تعدیل نشده و تعدیل شده اختلافات، برای دانلود اینجا را کلیک کنید.

    جدول 2 شامل تعداد مرگ و میرهای مربوط به کووید-19 بر اساس دوره زمانی وقوع مرگ، و بر اساس منطقه، نژاد و منشاء اسپانیایی تبار، و گروه سنی وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) است. برای اطلاعات مربوط به مرگ و میر ناشی از COVID-19 بر اساس دوره زمانی، منطقه HHS، نژاد و منشاء اسپانیایی، و گروه سنی، برای دانلود اینجا را کلیک کنید. برای اطلاعات در مورد نژاد و منشاء اسپانیایی بر اساس سن در سطح ایالت، برای دانلود اینجا را کلیک کنید. این فایل داده شامل دو مجموعه از گروه‌های سنی است: (1) گروه‌های سنی مطابق با گروه‌های مورد استفاده در صفحات نظارتی CDC COVID-19، و (2) گروه‌های سنی که به طور معمول در گزارش‌های اخلاقی NCHS گنجانده می‌شوند. هنگام تجزیه و تحلیل فایل، کاربر باید مطمئن شود که فقط گروه های سنی مورد نظر را انتخاب می کند. جمع بندی در همه رده های سنی ارائه شده منجر به شمارش مضاعف مرگ و میر از گروه های سنی خاص می شود.

    توجه: سلولهای داده خالی تعداد 1-9 را نشان می دهند که مطابق با استانداردهای محرمانه بودن NCHS سرکوب شده اند. تمام مرگ و میرهای مربوط به مرگ و میر Covid-19 به عنوان تأیید شده یا فرض شده Covid-19 تعریف شده و به کد ICD-10 U07. 1 کدگذاری شده است. تعداد مرگ و میرهای گزارش شده در این جدول تعداد کل مرگ و میر دریافت شده و کدگذاری شده از تاریخ تجزیه و تحلیل است و ممکن است تمام مرگ و میرهایی را که در آن دوره رخ داده است نشان ندهد. تعداد مرگ و میر رخ داده قبل یا بعد از دوره گزارش در جدول گنجانده نشده است. داده ها در دوره های اخیر به دلیل تأخیر در زمان وقوع مرگ و زمان اتمام گواهی مرگ ، ناقص هستند ، به NCHS ارسال شده و برای اهداف گزارش پردازش می شوند. این تأخیر بسته به صلاحیت و علت مرگ می تواند از 1 هفته تا 8 هفته یا بیشتر باشد. تعداد مرگ ایالات متحده شامل 50 ایالت ، به علاوه منطقه کلمبیا و شهر نیویورک است. ده (10) مناطق وزارت بهداشت و خدمات انسانی ایالات متحده (HHS) شامل صلاحیت های زیر است. منطقه 1: کانکتیکات ، ماین ، ماساچوست ، نیوهمپشایر ، رود آیلند ، ورمونت ؛منطقه 2: نیوجرسی ، نیویورک ، شهر نیویورک ، پورتوریکو ؛منطقه 3: دلاور ، منطقه کلمبیا ، مریلند ، پنسیلوانیا ، ویرجینیا ، ویرجینیا غربی ؛منطقه 4: آلاباما ، فلوریدا ، جورجیا ، کنتاکی ، می سی سی پی ، کارولینای شمالی ، کارولینای جنوبی ، تنسی ؛منطقه 5: ایلینویز ، ایندیانا ، میشیگان ، مینه سوتا ، اوهایو ، ویسکانسین ؛منطقه 6: آرکانزاس ، لوئیزیانا ، نیومکزیکو ، اوکلاهما ، تگزاس ؛منطقه 7: آیووا ، کانزاس ، میسوری ، نبراسکا ؛منطقه 8: کلرادو ، مونتانا ، داکوتای شمالی ، داکوتای جنوبی ، یوتا ، وایومینگ ؛منطقه 9: آریزونا ، کالیفرنیا ، هاوایی ، نوادا ؛منطقه 10: آلاسکا ، آیداهو ، اورگان ، واشنگتن. دسته بندی های نژاد و منشأ اسپانیایی براساس استانداردهای دفتر مدیریت و بودجه (OMB) در سال 1997 اصلاح شده ، برای جمع آوری و گزارش نژاد است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طبقه بندی منشأ نژاد و اسپانیایی ، به بخش یادداشت ها در زیر مراجعه کنید.

    [1] شامل افرادی است که در هر یک از مردمان اصلی آمریکای شمالی و جنوبی منشأ دارند.

    [2] شامل افرادی است که در هر یک از مردمان اصلی خاور دور ، جنوب شرقی آسیا یا شبه قاره هند وجود دارند.

    [3] ناشناخته شامل نژاد ناشناخته و منشأ اسپانیایی ناشناخته است.

    وضعیت شهری/روستایی

    شکل 4 حاوی میزان مرگ و میر هفتگی توسط وضعیت کلانشهر است. وضعیت متروپولیتن مبتنی بر طرح طبقه بندی شهری-مرکزی مرکز ملی 2013 (NCHS) برای شهرستانها است (https://www. cdc. gov/nchs/data_access/urban_rural. htm). در صورتی که مترو مرکزی بزرگ ، مترو بزرگ حاشیه ، مترو متوسط یا مترو کوچک باشند ، ایالت ها به عنوان "کلانشهر" طبقه بندی می شوند. و "غیر کلان" اگر میکروپولیتی یا غیر هسته ای باشد.

    برای دسترسی به داده ها برای بارگیری اینجا را کلیک کنید.

    شاخص آسیب پذیری اجتماعی

    آسیب پذیری اجتماعی به تأثیرات منفی احتمالی بر جوامع ناشی از فشارهای خارجی بر سلامت انسان اشاره دارد. چنین استرس هایی شامل بلایای طبیعی یا ناشی از انسان یا شیوع بیماری است. کاهش آسیب پذیری اجتماعی می تواند هم رنج انسان و هم از دست دادن اقتصادی را کاهش دهد.

    داده های موقت در مورد مرگ و میرهای مربوط به COVID-19 به هفته و شاخص آسیب پذیری اجتماعی شهرستان (از سال 2018) در دسترس است ، برای بارگیری اینجا را کلیک کنید. شاخص آسیب پذیری اجتماعی CDC (SVI) از 15 متغیر از سرشماری ایالات متحده برای کمک به مقامات در شناسایی جوامعی که ممکن است قبل ، حین یا بعد از بلایا نیاز به پشتیبانی داشته باشند استفاده می کند. نمرات SVI از صفر (0) تا یک (1) متغیر است. نمرات SVI به سه گروه (3) طبقه بندی می شوند: نمرات 0 تا 0. 333 به عنوان "پایین" طبقه بندی می شوند. نمرات از 0. 334 به 0. 666 "متوسط" است. و نمرات از 0. 667 به 1 آسیب پذیری "بالا" است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد SVI ، لطفاً به وب سایت برنامه های تحقیقاتی ، تجزیه و تحلیل و خدمات جغرافیایی CDC/ATSDR مراجعه کنید.

    داده های سطح شهرستان در مورد نژاد و منشأ اسپانیایی

    داده های شهرستان در مورد نژاد و منشأ اسپانیایی برای ایالت هایی با بیش از 100 کشته Covid-19 در دسترس است. این پرونده داده شامل تعداد مرگ برای Covid-19 و همه مرگ و میر ، درصد مرگ و میر ناشی از Covid-19 توسط گروه نژاد و مبدا اسپانیایی ، درصد همه مرگ و میر توسط گروه نژاد و منشأ اسپانیایی و درصد جمعیت توسطگروه Race and Hispanic Origin. طبقه بندی شهری-روستایی همچنین بر اساس طرح طبقه بندی طبقه بندی شهری و بهداشتی مرکز ملی 2013 برای شهرستانها (https://www. cdc. gov/nchs/data_access/urban_rural. htm) گنجانده شده است. مرگ و میر از اول ژانویه 2020 به جدیدترین هفته گزارشگری تجمعی است تا برای بارگیری اینجا را کلیک کنید.

    تحصیلات

    داده های مربوط به مرگ و میر مربوط به COVID-19 و دستیابی به آموزش در ایالات متحده بر اساس نژاد و منشأ اسپانیایی از سال 2020 تا 2021 در دسترس است ، برای بارگیری اینجا را کلیک کنید. داده های مربوط به مرگ و میر مربوط به COVID-19 و دستیابی به آموزش در ایالات متحده توسط گروه های نژاد و اسپانیایی ، سکس و گروه سنی در دسترس است ، برای 2020-2021 برای بارگیری اینجا را کلیک کنید و برای 2019-2020 برای بارگیری اینجا را کلیک کنید.

    یادداشت

    طبقه بندی نژاد و منشأ اسپانیایی:

    دسته بندی های مسابقه و اسپانیایی و اسپانیایی بر اساس استانداردهای اصلاح شده در دفتر مدیریت و بودجه (OMB) در سال 1997 برای جمع آوری و گزارش نژاد است. نژاد و منشأ اسپانیایی دو ویژگی مجزا هستند و به طور جداگانه در گواهی فوت گزارش می شوند. بنابراین ، داده های نشان داده شده توسط منشأ اسپانیایی و نژاد بر اساس ترکیبی از دو ویژگی برای جمعیت غیر اسپانیایی است. داده های نشان داده شده برای جمعیت اسپانیایی شامل افراد هر نژاد است. گروه های مسابقه و اسپانیایی-منشأ نشان داده شده-بدون مسابقه تک مسابقه ای بدون اسپانیایی ، تک مسابقه ای غیر اسپانیایی آمریکایی یا آفریقایی آمریکایی ، یک مسابقه غیر اسپانیایی آمریکایی هندی یا آلاسکا بومی (AIAN) و تک مسابقه غیر اسپانیاییآسیایی-از دسته های مسابقه ای که در گزارش ها با استفاده از داده های مرگ و میر برای سالها قبل از سال 2018 نشان داده شده است ، نشان داده شده است.

    داده های نژاد و منشأ اسپانیایی از گواهینامه های مرگ برای 0. 3 ٪ از کل مرگ و میر و 0. 7 ٪ از مرگ و میرهای مربوط به COVID-19 در دسترس نیست. داده های مرگ برای اسپانیایی ، غیر اسپانیایی آمریکایی هندی یا آلاسکا بومی (AIAN) و افراد غیر اسپانیایی آسیایی یا جزایر اقیانوس آرام (API) باید با در نظر گرفتن ناسازگاری در گزارش منشأ اسپانیایی یا نژاد در مورد گواهی مرگ در مقایسه با سرشماری ، تفسیر شوند. نظرسنجی ها و شناسنامه ها. آخرین تحقیقات در مورد نادرست طبقه بندی نژاد و منشأ اسپانیایی در مورد گواهینامه های مرگ نشان می دهد که مرگ و میر 33 ٪ برای AIAN غیر اسپانیایی ، 3 ٪ برای API غیر اسپانیایی و 3 ٪ برای متقاضیان اسپانیایی گزارش شده است. برای اطلاعات بیشتر به یادداشت های فنی مراجعه کنید.

    برآوردهای خام (غیر قابل تنظیم) از نابرابری ها:

    توزيع جمعيت بدون وزن همراه با مقايسه توزيع مرگ و مير و هر يك از توزيع جمعيت ارائه شده است. توزیع‌های بدون وزن، درصد مشاهده‌شده جمعیتی را نشان می‌دهد که در هر نژاد و گروه منشأ اسپانیایی، چه برای یک ایالت خاص و چه در ایالات متحده به طور کلی، قرار می‌گیرند. از این توزیع‌های بدون وزن می‌توان برای به دست آوردن یک تخمین خام (تعدیل‌نشده) از درصد مرگ‌ومیرهای COVID-19 تجربه‌شده توسط برخی گروه‌ها نسبت به درصد مشاهده‌شده‌شان از جمعیت استفاده کرد.

    مثال: توزیع جمعیت بدون وزن نشان می دهد که 13٪ از کل جمعیت ایالات متحده سیاه پوست غیر اسپانیایی هستند. این درصد را می توان با توزیع مرگ و میر بر اساس نژاد و منشاء اسپانیایی مقایسه کرد، که نشان می دهد نزدیک به 25٪ از مرگ و میرهای COVID-19 در ایالات متحده در میان جمعیت سیاه پوست غیر اسپانیایی رخ داده است (داده های 22 ژوئیه 2020).

    برآوردهای تعدیل شده از نابرابری ها:

    تعدیل در توزیع جمعیت:در آوریل و می 2020، اکثر مرگ و میرهای ناشی از کووید-19 در ایالات متحده در مناطق شهری رخ داده است که درصد بیشتری از جمعیت آنها سیاهپوست غیر اسپانیایی، آسیایی غیر اسپانیایی، یا اسپانیایی تبار هستند و درصد کمتری نیز غیر اسپانیایی هستند.-سپید اسپانیاییتوزیع وزنی جمعیت از داده‌های سطح شهرستان استفاده می‌کند تا توزیع‌های جمعیتی را با مناطق خاصی که در آن مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در آن‌ها اتفاق می‌افتد، هماهنگ کند. برای در نظر گرفتن خوشه بندی جغرافیایی مرگ و میر ناشی از کووید-19، توزیع وزنی جمعیت، که بیشتر با مناطقی که در ابتدا بیشترین تأثیر را از مرگ و میر ناشی از کووید-19 متاثر می کردند، مطابقت داشت، به منظور منعکس کردن خطر متفاوت در مناطقی که بیشترین تأثیر را از مرگ و میر ناشی از کووید-19 داشتند، ارائه شد. از آنجایی که همه‌گیری در سراسر ایالات متحده گسترده‌تر شده است، نیاز کمتری به همسو کردن توزیع جمعیت با مناطق جغرافیایی خاص که شیوع و مرگ و میر COVID-19 را تجربه می‌کنند وجود دارد. در حالی که تخمین های وزنی دیگر در تجسم داده ها گنجانده نشده است، تخمین ها همچنان در جدول 1 و فایل داده های قابل دانلود یافت می شوند.

    تنظیمات برای توزیع سنی:یکی دیگر از عوامل مهم که می تواند برای آن تنظیم شود ، سن است. از آنجا که مرگ ناشی از COVID-19 با توجه به سن متفاوت است ، توزیع مرگ و میر در گروه های نژاد و منشأ اسپانیایی تحت تأثیر توزیع سنی هر یک از گروه ها قرار می گیرد. اختلافات بین درصد مرگ و میرها در هر گروه و گروه مبدا اسپانیایی و درصد مربوط به آنها از جمعیت وزنی یا بدون وزنی توسط گروه سنی نشان داده شده است تا اطلاعاتی در مورد چگونگی تغییر اختلاف در مرگ و میر بر سن داشته باشد. توزیع های خاص سن در دو نمودار نشان داده شده است. یکی از گروه های نمودار محور افقی را بر اساس نژاد و منشأ اسپانیایی ، برای نشان دادن نابرابری ها در تمام گروه های سنی در گروه های نژاد و منشاء اسپانیایی. نمودار دوم محور افقی گروه بندی شده بر اساس سن را نشان می دهد ، که به راحتی نابرابری ها را بر اساس نژاد و منشأ اسپانیایی در هر یک از گروه های سنی نشان می دهد. علاوه بر این ، اختلافات استاندارد در سن بین سهم گروه معین از مرگ و میر COVID-19 و سهم جمعیت نشان داده شده است. این توزیع های استاندارد سنی نشان می دهد که اگر توزیع سن در تمام گروه های نژاد و منشاء اسپانیایی برای هر دو مرگ و میر Covid-19 و جمعیت یکسان باشد ، چه نابرابری ها به نظر می رسد.

    برای هر دو سن و داده های جغرافیایی ، میزان تفاوت بین برآوردهای خام و تنظیم شده با وضعیت متفاوت خواهد بود و همچنین با گذشت زمان تغییر می کند زیرا الگوی جغرافیایی مرگ و میر Covid-19 تغییر می کند (یعنی اگر الگوی از مرگ و میر تغییر کند در موارد دیگر تغییر می کندمناطق شهری به مناطق حومه تر یا روستایی بیشتر یا از گروه های سنی مسن تر تا جوان تر).

    یادداشت های فنی را برای روشهای استفاده شده برای محاسبه درصد وزنی و توزیع استاندارد سن مشاهده کنید.

    شمارش های موقت مرگ کامل و دقیق ترین تصویر از زندگی های گمشده در Covid-19 را ارائه می دهد. آنها مبتنی بر گواهینامه های مرگ هستند که مطمئن ترین منبع داده هستند و حاوی اطلاعاتی نیستند که در هر جای دیگر از جمله شرایط همراه ، نژاد و قومیت و محل مرگ در دسترس نیستند.

    چگونه کار می کند

    مرکز ملی آمار بهداشت (NCHS) از داده های دریافتی از گواهی های مرگ برای تولید شمارش موقت COVID-19 استفاده می کند. این موارد شامل مرگ و میر در 50 ایالت و منطقه کلمبیا است.

    NCHS همچنین خلاصه هایی را ارائه می دهد که مرگ و میر را در دسته های خاص و در جزئیات جغرافیایی بیشتر ، مانند مرگ و میر توسط شهرستان و نژاد و منشأ اسپانیایی بررسی می کند.

    مرگ و میر ناشی از COVID-19 با استفاده از کد جدید ICD-10 شناسایی می شود. هنگامی که COVID-19 به عنوان یک علت مرگ گزارش می شود - یا زمانی که به عنوان یک علت "احتمالی" یا "فرضی" ذکر شده است - مرگ با کد U07. 1 شناخته می شود. این می تواند مواردی با یا بدون تایید آزمایشگاهی باشد.

    چرا این اعداد متفاوت هستند

    شمارش موقت مرگ و میر ممکن است با شمارش منابع دیگر، مانند گزارش‌های رسانه‌ها یا ارقام بخش‌های بهداشت شهرستان، مطابقت نداشته باشد. شمارش های NCHS اغلب 1 تا 2 هفته عقب تر از سایر داده ها را دنبال می کند.

    • تکمیل گواهی فوت به زمان نیاز دارد. مراحل زیادی برای تکمیل و ارائه گواهی فوت وجود دارد. انتظار برای نتایج آزمایش می تواند تاخیرهای بیشتری ایجاد کند.
    • ایالت ها با نرخ های متفاوت گزارش می دهند. در حال حاضر، 63 درصد از کل مرگ و میرهای ایالات متحده طی 10 روز از تاریخ مرگ گزارش می شود، اما بین ایالت ها تفاوت قابل توجهی وجود دارد.
    • رمزگذاری مرگ و میر ناشی از COVID-19 زمان بیشتری می برد. در حالی که 80 درصد مرگ و میرها به صورت الکترونیکی توسط NCHS پردازش و در عرض چند دقیقه کدگذاری می شوند، اکثر مرگ و میرهای ناشی از COVID-19 باید توسط یک فرد رمزگذاری شوند که به طور متوسط 7 روز طول می کشد.
    • سایر سیستم های گزارش دهی از تعاریف یا روش های متفاوتی برای شمارش مرگ و میرها استفاده می کنند.

    چیزهایی که باید در مورد داده ها بدانید

    شمارش موقت نهایی نیست و ممکن است تغییر کند. با دریافت و پردازش رکوردهای بیشتر، شمارش های هفته های گذشته به طور مستمر اصلاح می شوند.

    داده های موقت هنوز کامل نیست. شمارش تمام مرگ و میرهایی را که در یک دوره زمانی معین رخ داده اند، به خصوص برای دوره های اخیر شامل نمی شود. با این حال، می‌توانیم با نگاهی به میانگین تعداد مرگ‌های گزارش‌شده در سال‌های گذشته، تخمین بزنیم که اعداد ما چقدر کامل است.

    تعداد تلفات نباید در بین ایالت ها مقایسه شود. برخی از ایالت ها مرگ و میر را به صورت روزانه گزارش می کنند، در حالی که سایر ایالت ها مرگ و میر را به صورت هفتگی یا ماهانه گزارش می کنند. گزارش‌دهی سوابق حیاتی ایالتی نیز ممکن است تحت تأثیر فعالیت‌های واکنش مرتبط با COVID-19 قرار گیرد یا به تأخیر بیفتد.





:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 13 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: